DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ
Dilimizin Zenginlikleri Projesi okulumuzda uygulanmaya başlanmıştır. Bakanlığımızın yürüttüğü projede “Sözcük Özgürlüktür” sloganıyla söz varlığını zenginleştirmeyi sağlayacak çeşitli çalışmalar yapıldı. Aralık Ayı içerisinde; dilimizin zenginlikleri proje panosu öğrencilerimizle birlikte hazırlandı. Abimin Bavulu, Beyaz, İglunun İçinde Ne Var?, Memleketim Rize, Bilmeceler kitapları okuma saatinde öğrencilerimize tanıtıldı. Farklı kelimelere vurgu yapıldı. Yeni öğrenilen sözcükler irdelenerek ne anlama geldikleri öğrenildi. Eş ve zıt anlamlı kelimelere vurgu yapıldı.Bazen de hikayeler ve cümleler çocuklara tamamlattırıldı. Hikaye kartları ve eşleştirme çalışmalarımızla etkileşimli kitap okuma çalışmaları yapıldı. Veli katılımlarıyla etkinliklerimiz zenginleştirildi.
‘Beyaz’ kitabını velimiz Semiha İLERİ, önce kitabı tanıtarak sonra bilinmeyen kelimelere vurgu yaparak öğrencilerimizle etkileşimli şekilde okudu. Öğrencilerimizin “en sevdiğiniz beyaz şey nedir ?” sorusuna verdikleri cevaplar doğrultusunda sütün beyazlığına vurgu yapıldı. Daha sonra öğrencilerimizle birlikte süt mayalanarak yoğurt yapıldı . Yapılan yoğurdu isteyen öğrencilerimiz ayran, isteyenler yoğurt olarak tükettiler.
Bilmeceler kitabı; bilmece kartlarıyla eşleştirildi, soru işareti vurgulandı. İpuçları sözsüz beden hareketleriyle pandomim olarak verildi.
Etkileşimli Kitap Okuma Çalışmaları, çocukların dil becerilerini geliştirmeye yönelik önemli bir çalışmadır. Bu çalışma sayesinde çocuklar etkileşimli kitap okuma yoluyla kelime dağarcıklarını genişletmiş, dil becerilerini geliştirmiş ve kitap okuma alışkanlığı kazanmışlardır.
Okunan kitaplardaki bilinmeyen kelimeler belirlenmiştir. Bu kelimeler, çocukların anlayabileceği şekilde açıklanarak çocuklara sunulmuştur. Ayrıca bu kelimeler bir sözlükte toplanarak çocukların erişimine sunulmuştur.
Etkileşim kitap okumalarının merkeze alındığı günlük eğitim akışları uygulanmıştır. Bu uygulamalarda, öğretmenler tarafından çeşitli etkileşimli okuma teknikleri kullanılmıştır. Bu teknikler arasında, soru-cevap, drama, resim yapma, müzik dinletisi, serbest konuşma gibi teknikler yer almıştır.